Tuesday, December 25, 2007

Chapter 13 - München


Haha! lame btul x update. Ye la , dh nak exam (ceeh alasan.)

1stly bout the comp, i dunnoe y? myb diorang x approve, as my name is not on the list.

anyway, x kesah pun. (sket2 ade gk) xdahal nye.

Sepatutnye minggu lepas aku ke Rothenburg, malang nye atas sebab2 teknikal aku kenselkan saje trip tu :D sian Beathe.


Okay kali ni aku akan show around Muenchen. Antara bandar besar di Germany.

Aku x lwat banyak tmpt. Well mayb sebab aku pergi pun krne mu Leda. Hehe (seminar Motivasi care belajar) uuuh?



Tempat Pertama kami g, Rosenheimer Platz, just a small district kt Muenchen.


1st thing to do. Main pool dulu.


okay. Baru kita g seminar.
Group aku. Ruby(bukan name sebenar) & Fau Fau.

Haa! ini ialah antara main attraction di Muenchen.
Behold MerienPlatz, Rathaus (cityHall).

bangunan ni amat menarik perhatian aku sebab, struktur dia ala2 klasik gothik gitu.

n aku dgn berani nye memakai Jacket ManUtd tatkala Bayern Munchen FC turun ke Allianz Arena petang itu. (sebenarnye excited sgt, smpi terlupe nk tukar jacket.)

aku berjalan2 di kawasan2 Marien Platz ni dgn berwaspada n bersempit di celah2 member aku, mane la tau tetibe Hooligans2 BayernMunich dtg ronggeng. Mampuih aku.


Rathaus , waktu malam.


Kt merienplatz tu ade Bazaar Chritsmas. Ramai gle orang.

Kalau kita time bazaar ramadhan , very famous with air tebu, kueh2 n roti john,
kt bazaar Chritsmas plakade GluhWine, Manisan, n heiss Maroni(sejenis kacang)
hnya terdpt pda musim Chritsmas saja.

Mcm2 ade. ape ni? kincir angin?

Singgah sat, Beli Heiss Maroni.

nila Heiss Maroni, alaa... cm kacang rebus gak laa.


Church yg juga famous di Muenchen. X ingt ape name die.

Gembira setelah berjaya membeli topup handphone.


kami x masuk pub ni. Caye laa...

Kami join seminar tu 3 hari 2 malam.
n the Sunday evening, kami bersiap2 untuk pulang ke kampung halaman kami.

& sek2 Coburg bergegas ke HbF (hauptbahnhof=stesen) untuk tidak terlepas train kul 5.

Alhamdulillah sempat juga naik train kul 5, kami terus menghala ke perhentian pertama kami , Nurnberg.

nampaknya malang mmg x berbau, timing x btul. Kami tiba di HbF Nuernbeg tatkala para penyokong Nuerberg FC pulang dari stadium.
Perghhh penuh wooo train.

Dah la ramai, and then, ade train mengalami kerosakan, menyebabkan laluan direct dari nuremberg ke Coburg tersekat.

Akhirnya kami dpt berita yg kami terpaksa turun di sebuah perkampungan yg bernama Forchheim.

Disitu kami dijanjikan oleh Syarikat train dBahn , bahawa akan ade bas yg membawa kami ke Bamberg. Dlm pikiran aku, "okay la tu, dari Bamberg kite naik bus ke Litchtenfels n trus ke Coburg."


Malang nye bas yg dijanjikan x dtg. Menyebabkan sekumpulan orang awam mengamuk n melakukan demonstrasi atas Jalan.

(yg gemuk tu ketua nya)


Demo tu mengakibatkan kesesakan lalu lintas,


Pakcik yg x puas ati ngn brader yg buat demo.

Keadaan jadi tegang seketika.

1 hour later, mendpt khabar dri pihak management yg mereka meminta maaf n sebagai ganti rugi, semua dpt naik ICE (gmbr kt atas ) :D ke Bamberg/Lichtenfels. Alhamdulillah.


Kami decide untuk turun ke Bamberg. Sebab direct trus ke Coburg (Walaupun kami rse Litchtenfels lagi dekat).

n sepatutnye perjalanan 4 jam menjadi 7 jam. hohoho
banyak penat wooo.

Smpi bilek Flat terus. huhu.


Walaupun penat namun, kami dpt pengalaman baru hari tu. 1st time maa ngk orang Strike. slalu tgk kt berita je.

Anyway, i'll be gone to Uk for this 2 week festive Holiday. Hooray!
wait for me!!!

^.^Tchuss~~~


1 comments :

  1. ミザ said...

    ABANG!!!!!!!!! xDD

    wahhh.. besh gila... and your hair dah panjang!! ~ ~ kekalkan.. nnt miza ikatkan rambut..