Wednesday, June 4, 2008

Chapter 16 - Hannover

Servous! So summer dh bermula (yaay!) hari2 panas, rse cm kt malaysia plop.

so firstly, thanks kpd semua yg wish besdey aku , n vielen dank kpd yg sudi memberi kad tue ^_^ hehehe. (u knoe who u r~!)

Bertambah dh koleksi kad aku ... tq tq.

Anyway dis past 2 week bnyk big event yg berlaku, antaranya

My Besdey (yippe)
Tun DrM kluar UMNO
My Cousin Wed
ManUtd Juara Berganda
Man Utd beat Chelsea
Harga Minyak Naik
dMalaysia
I got new HP

wah! so much worse happend sejak gov kalah teruk election lalu. hope x lah teruk sgt, takut aku nk balik malaysia cmni. Anyway, just got my new baby yesterday.


yeaah! Xda Orbit 2 from O2.
Sleek n looks good, the best PdaPhone yet today. walaupun xlh se kool iphong kama(hehe), function-wise beribu2 kali lg besh. equipped with GPS WM6 n TouchFLO, enouff to blow iphong away.





Orait, kali ni mau citer trip aku ke Hannover time cuti Pfingsten ngn budak2 ragbi bayern ke Hari Sukan Pelajar2 Malaysia di German or shortform nye (RENTAP) . ade 3 sukan yg dpertandingkan, bola, ragbi, n bowling. haish, aku try nk masuk bowling, mak aih penuh dah. So bila dh cmtu, rase mls pulop nk g.



FRIDAY

But setelah di ajak oleh Gen, "Jom join budak2 ragbi! naik ICE ke Hannover, 30 Euro je! tgh offer nih!" so aku pun join , bile lagi nk merase naik bullet train yg mencecah 300km/h tu kan? hehe.



So on 9th May, kul 12 aku naek tren ke Muenchen. dri situ kami kumpul n naek straight tanpe berenti2 terus ke Hannover . Ambil mase dlm 5 Jam.



n kami tiba kt situ dlm jam 12 tgh mlm. sejuk gilon. dh la aku pkai T shirt je, xbwk sweater plak tu. (konon Summer kan??).

Aiseh, lupe plak nk kc tau, ni geng2 yg join ragbi (kecuali aku, aku water boy je hahaha)
dari kiri Ahmad, BaliePong, Gen, Din, Danial, Aku Baws, Abuzza


so dah smpi mlm2 tu, penat ada, ngantuk pun ada, so kami call lah sek2 jpa yg ade kt hannover ni. x de sorg pun available, coz kitorg kc tau lmbt, n most of them dh org dari lain2 tmpt duduk. But Gott sei Dank, Abu try call member die , n member die ajak dtg rumah, mula2 4 org je nk ikut, yg lain nk tido kt BahnHof (kononnye~ ceh!) , coz takut kg sempit plak rumah die. last2 semua skali g rumah die.

Smpi rumah member Abu, kitorg solat , sembang2 sket n trus tido. sempit pun sempit la. dri tido kt stesen ngn sejuk nye. x sanggup aku.



SATURDAY

So the next day, kami di pimpin AJK2 kt situ ke padang ragbi untuk acara pertama RENTAP.
Well, Team dari Bayern name nye TETULANG KUAT . hahaha semua org mau test brp kuat tetulang kami. Disebabkan kurg pengalaman kami aim untuk masuk plate je, heheh. lgpun, medal untuk plate lg cantek dri medal cup, bak kate amad. Sori laa geng , mmg sport not my cup of tea. klu suruh aku nyanyi main keyboard ke boleh la ^_^

So, grouping dpt no3,mng 1, seri 1, n kalah 3. hehehe. but manage ke semi final for plate. kami di tewaskan krn kebengongan Refree2 di situ. Anyway kami x lah too downhearted, coz after that, team kami bergabung ngn bebrpe Sifoo Ragby dri Baden untuk perlawanan Sued (south) all star vs Nord (north) all star. n keputusan nye kami mng ngn 1 try. hehehe dpt gk piala. but no medal. sigh..




After the match kami ke town n tempah 4 bilik hotel for 2 night. lepas siram2 rehat2 kmi semua ke town jalan2. Pusing2 town.


There kami makan di sebuah restoran buffet, BAGHDAD. regenye 7,99euro, mkn smpi lebam.
Nasik die sedap,
Macaroni die gilon pedas,
Ayam die so-so,
Sup die hampeh
Sayur die cam harem. (really!)


that day no much activity to do , coz semua sengal2 sakit badan, after jalan2, kami stock-up brg makann, coz esok ahad, kedai x bukak. n after dat, kami pulang n tido....




Sunday

Hari ni sek2 bayern yg ambik bhgian dlm bowling n bola padang akan tiba . so dlm kul 12 cm tu diorg pun smpi. Mula2 nk gk g tgk budak2 ni g main bowling, but mane boleh!! hari ni Man Utd main last game EPL!! so dlm kul 4 camtu kami ke English-Bar.

Bali menogok beer, oops, cola, smbil melihat pasukan chelsea nye seri 1-1.

Rata2 kt bar tu mmg penyokong ManUtd, so mmg havoc la. n ade sorg minah duduk dpn aku nih mmg fanatik gile. siap mencarut2 lagi bile ManUtd missed chances. Anyway inthe end, The Champion retain the title again.



Lps tgk United main, kami mmg hilang arah tujuan lah. x tau nk buat ape. So kami jln2 town lg smpi lenguh kaki. (dh name pun jalan2 kn?)



n then makan2 kt kedai turkey di stu, dimana Danial dikacau oleh bapok german.
mmg series geli! dh la kate ade mmbr bapok dari Malaysia, "tak kwasa lah~~" kate "mamat+minah" german tu kt danial. pergh mmg tergelaak abes lah!


Bali Gen n Anam menunggang basikal kuning. Act, atas basikan ni ade tulis website of a company, mmg trbaik lah die promote company.


Satu lagi tebiat bbdk osea nih, diorg suka lompat2. g sane lompat, g sini lompat. haish x abes2...



Lastly, before kitorg balik ke Hotel, kami ambik satu shot cantek nih. n mlm tu semua pakat nk g table tisch opps silap table dance kt area red district kt situ, syaitonn sungguh. namun berkat keimanan yg teguh, (cewaaah!) x gi pun, kami main poker je kt bilik ramai2.




Monday

So, pagi2 lgi kul 8 kitorg same2 naek bas ke padang bola, main2 rambut anam sat. pastu diorg pun start main.

pagi bola, tgh hari bola, petang pun bola. penat dah aku nengok bola. (aku x main lagi) hehehe. x athlethic suggh aku nih!. Anyway kt sini aku jumpe ngn sek2- soksek, Ashmeir, Armi, Mus, ngn May, haish! dh mcm reunion lah pulak!

Team2 dari bayen aka Che' Mat n Rosenheim berjaya ke semi Final , namun kedua2 nya kecundang kpd 2 team jaguh, Osnabruck n Kalsruhe(which eventually become the Champion).

dlm pkul 4 cmtu, kami pack2 brg n then terus naik bas n bertolak balik ke Bayern (nuernberg), seblum masing2 bertolak pulang ke halamn rumh masing2.

Anyway trip kli ni best, dpt jumpe hampir semua member2 . dpt sjumpe sek2 soksek. dpt jumpe bapok. N we had alot of fun too.
(rugi ko matD x ikut! hahaha!)


Orait, exam pun dh dekat, ade 8 paper kena seat, aiyoyoyoyo... pining pining....

So kt sini aku nk wish korang, "viel glueck, viel schwein zum Pruefung". maksud nye.. cari sendiri kt google translate. ^_^

okay bye2 tchusss~~~



*thnks to soleha coz tag aku, terharu nye aku.. hehehe


3 comments :

  1. Anonymous said...

    tiba2 rasa nak nyanyi..
    tun mutaer masih kecil die menangis menguek-nguek.. uwe uwe..
    tun mutaer sudah dewasa..die kawen ngan anak raje.. puk kepuk kebom kebom.. haha. aku x igt dah lagu ni..tp dedic8 gak la..
    uish..dah ade hengpong bru..nak jugak!! hehe. best2..bile nak jalan2 lg ni.. cam nak jalan2 doulu before blk msia.hehe. jom~~ tp dah nk exam.aisey! neway, viel spaß noch beim Lernen und alles gute! servös!

  2. TunMutaer said...

    jom jom kite g paris. jgn ar balik awal sgt... hehe

  3. Anonymous said...

    wah~my cards de kt ctu la..hee!!!tampal la kt dinding ke,meja study ke dr dok kepam dibiarkan dlm laci..ahaa!!xpn ltk kt toilet..eh,toilet??xlogik2..wakaka~

    act ni my 2nd komen kt ur blog..ish2..so bz la b4 ni (alasan je..hihi),alih2 tgk dh byk rupanya taer post blog..ngeh3..sorii2..ni pn pasan pas u promote ur blog kt ym..hee

    taer main rugby?!!OMG~adakah ni punca kekalahan ur team?ngeh3..ptt kena la mnang no 1 mcm MU yg xbest tuh..uweeek!!!